Do gory

 Zachęć swoich klientów do działania! Magia przycisków CTA
26/07/2022

Zachęć swoich klientów do działania! Magia przycisków CTA

By

Czy spotkałeś się kiedyś z wyrażeniem CTA? Jeśli zajmujesz się od jakiegoś czasu marketingiem, to nazwa ta z całą pewnością nie jest Ci obca. Call-to-action (gdyż tak brzmi rozwinięcie tego skrótu) jest podlinkowanym przyciskiem na stronie internetowej, którego zadaniem jest nakłonienie klientów do podjęcia z góry określonego działania. Brzmi skomplikowanie, choć wcale takie nie jest. Zainteresowany tematem? Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu.

Przykłady Call To Action

Co możesz rozumieć jednak poprzez zwrot „nakłonienie klientów do działania”? Podczas przeglądania różnych witryn zapewne nieraz spotkałeś się z wielkimi przyciskami z napisem „zapisz się na newsletter” lub „skontaktuj się z nami”. To są właśnie przykłady CTA.

reklama

Guzik z napisem „wyślij do nas wiadomość” mówi wprost o tym, że jeśli w niego naciśniesz, wyślesz do kogoś wiadomość (prawdopodobnie właściciela strony). Z góry określonym działaniem jest w tym przypadku, oczywiście, wysłanie wiadomości. Ot, cała filozofia przycisków CTA.

Gdzie używa się Call To Action?

Teoretycznie przycisk CTA może zostać umieszczony wszędzie. W praktyce jednak – nie jest to takie proste, na jakie wygląda. Przycisk ten musi być widoczny dla użytkownika, ale jednocześnie nie może być zbyt nachalny (skutek może być wówczas odwrotny do zamierzonego).

CTA najczęściej zobaczyć możesz na różnego rodzaju reklamach internetowych. Ich cel jest prosty – namówienie użytkownika do naciśnięcia w nią. Jak najłatwiej to zrobić? Poprzez pokazanie, że cała czynność jest szybka i prosta w wykonaniu.

Potencjalny klient znacznie prędzej naciśnie w przycisk „zarejestruj się w 5 minut!” niż w „kliknij, aby wypełnić wniosek rejestracyjny w bardzo krótkim czasie”. Różnica jest zauważalna praktycznie od razu.

W dzisiejszych czasach przyciski CTA są widoczne wszędzie (być może nawet na górze strony, na której czytasz ten artykuł).

Jak stworzyć skuteczne CTA?

Call to action rządzi się pewnymi niepisanymi prawami. Istnieje kilka parametrów, za pomocą których można ocenić, czy dane CTA będzie skuteczne. Są to między innymi:

Długość tekstu (im krótszy i treściwy, tym lepiej)

Zaciekawienie użytkownika (koniecznie trzeba używać chwytliwych zwrotów)

Ukazanie korzyści („złóż zamówienie w minutę” ukazuje korzyść – oszczędność czasu, „kliknij, aby złożyć zamówienie” już jej nie posiada)

Wygląd samego przycisku (musi on rzucać się w oczy, ale jednocześnie nie może być zbyt nachalny dla przeglądającego stronę użytkownika)

Rozumienie zapotrzebowań klientów (przycisk o treści „kup teraz” na stronie z aktualnościami nie będzie mówił o niczym konkretnym)

Oczywiście istnieje znacznie więcej aspektów, na które koniecznie musisz zwracać uwagę. Nie sposób jednak zgromadzić je wszystkie w jednym miejscu.

Pamiętaj: najlepiej w tym przypadku zadziała metoda prób i błędów!

Masz obawy? Skorzystaj z pomocy!

Tak, tytuł tego nagłówka to również swojego rodzaju CTA.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości przed wdrożeniem CTA na swoją stronę internetową, powinieneś skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej.

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że CTA to jedynie wierzchołek góry lodowej, jaką jest marketing?

Prev Post

Obowiązki kierownika budowy

Next Post

Pachołki drogowe od A do Z

post-bars

Podobne