Do gory

 Komfort pacjenta – priorytet czy sprawa drugorzędna?
24/07/2022

Komfort pacjenta – priorytet czy sprawa drugorzędna?

By

Odpowiedni stan psychiczny pacjenta bezpośrednio przekłada się na efekty płynące z leczenia. Osoba poszkodowana powinna mieć zapewnione nie tylko wygodne warunki do życia codziennego, ale również pozytywne relacje z personelem medycznym. Niestety – sprawa ta jest bardzo często bagatelizowana. Co można zrobić, aby to zmienić?

Pacjenci – zwracajcie uwagę lekarzom

Kiedy osoba poszkodowana dostaje się do szpitala, to w zdecydowanej większości przypadków nie zwraca ona uwagi personelowi medycznemu. Jest ona zadowolona z faktu, że w ogóle do owej placówki się dostała – na dodatek „za darmo”.

reklama

Jest to szkodliwe podejście, a każdy z nas powinien zwracać uwagę, jeśli któryś z pracowników szpitala sprawia, że czujemy się niekomfortowo. Ciągły brak czasu lekarzy oraz opryskliwość pielęgniarek nadal niestety znajduje się na porządku dziennym. Jeśli chcemy kiedykolwiek to zmienić, trzeba będzie zabrać się za zgłaszanie niekompetentnych osób do dyrekcji szpitali.

Nawet, jeśli nasza skarga spotka się z odmową, to i tak wykonamy spory krok w stronę dobra dla przyszłych pacjentów. Należy przestać również traktować pobyt w placówkach medycznych jako „darmową usługę” – na służbę zdrowia płacisz przez całe życie, i masz pełne prawo z niej korzystać!

Lekarze – zwracajcie uwagę pacjentom

Zasada ta powinna działać jednak w dwie strony. Pacjenci to ludzie jak wszyscy inni – trafić możesz na każdego. Jeśli którykolwiek z nich sprawia wrażenie uciążliwego dla innych, należy bezzwłocznie zwrócić mu uwagę.

Szpital to placówka, w której słowo ostateczne przysługuje lekarzowi. Nie ma tutaj miejsca na zbędne sprzeczki z uciążliwymi pacjentami. Jedynym sposobem na rozwiązanie konfliktów między personelem medycznym, a poszkodowanymi, jest częstszy dialog. Zdaniem wielu specjalistów najszybszym sposobem na naprawę takich relacji jest kulturalna dyskusja oraz głośne wyrażanie własnych zapotrzebowań.

Winnych w całej tej sytuacji należy dopatrywać się po obu stronach. Z jednej strony możemy trafić na roszczeniowych pacjentów, a z drugiej na ignorancki personel medyczny. Są to oczywiście pojedyncze przypadki, jednak mają one ogromny wpływ na całokształt późniejszych relacji.

Jak dojść do porozumienia?

Czasem dojście do porozumienia może wydawać się niemożliwe. Jak połączyć codzienne obowiązki lekarskie wraz z budowaniem odpowiednich relacji z pacjentami, gdy goni czas?

Odpowiedzią może być profesjonalny sprzęt medyczny, który zadba zarówno o wygodę poszkodowanych, jak i personelu medycznego.

Jako doskonały przykład posłużyć mogą tak zwane panele nadłóżkowe. Są to urządzenia, które mogą pomóc lekarzom na przykład w łatwiejszym dostępie do gazów medycznych, co pomoże zaoszczędzić cenny czas. Pacjenci z kolei będą mogli skorzystać z portów USB oraz gniazdek elektrycznych (gdy będą chcieli użyć różnego rodzaju urządzeń), a nawet przycisków ułatwiających wezwanie personelu medycznego na salę chorych.

Te oraz inne przydatne urządzenia zakupisz w sklepie z profesjonalnym sprzętem medycznym. Pamiętaj, że inwestycja w tego typu sprzęt, to również inwestycja w dobro dla pacjentów. A powinno ono być stawiane zawsze na pierwszym miejscu.

Prev Post

Sprzątanie po remoncie – jak się za to zabrać?

Next Post

Chodzisz na basen? Oto błędy, które prawdopodobnie popełniasz!

post-bars

Podobne